Marknadsföring

Vi kan marknadsföring

Marknadsföring är ett vitt begrepp och det finns många sätt att nå ut. Vi har hjälpt företag att växa under lång tid. Allt började med tidningar och nu är vi även specialister på digital marknadsföring. Vårt måtto när det kommer till att hjälpa företag att växa är att vi gör jobbet. Och med det menar vi att vi gör hela  jobbet och vi gör det riktigt bra!

Med oss kan ni känna er trygga med att ni kommer få det bemötande ni förtjänar och att ni kommer få den marknadsföring ni betalar för. Vi jobbar både med att hjälpa företag att synas stort men även att synas på rätt ställen och för rätt personer. Nedan kan ni läsa om våra fokusområden.

Sociala medier

Sociala medier ger företag otroliga möjligheter. Innehåll sprids snabbt och till många människor. Till skillnad från en vanlig hemsida, har du genom sociala medier en större möjlighet att interagera med dina kunder och få dem att känna sig delaktiga. I vårt digitala samhälle vill vi inte bara ha information om öppettider, telefonnummer och besöksadress. Vi vill även ha möjlighet att ställa frågor direkt till sina varumärken. Det handlar om att bygga relationer till nutida och framtida kunder.

Google ads

Google Ads är det samlade namnet på tjänster som berör annonsering i Googles tjänster och inkluderar söktmotorannonsering i Google, Google Shopping, displayannonsering och videoannonsering på Youtube. Tack vare en omfattande plattform med många olika annonserings-möjligheter är Google Ads ett starkt verktyg för att nå ut med ditt budskap. Som Google Partner och kan vi  hjälpa dig att nå ut på Googles plattformar och se till att du får goda konverteringsgrader utifrån din satta budget. För oss är Google Ads en självklarhet att inkludera i sin marknadsföring. 

Umeåguiden

Det populära månadsmagasinet Umeåguiden är inne på sitt nittonde år i Umeå. Upplagan sträcker sig mellan 45 000 till 75 000 exemplar, beroende på tema. Magasinet är kostnadsfritt och går ut till hushåll i Umeå, Vännäs och Nordmaling. Dessutom distribueras den genom 100 stycken tidningsställ som är placerade på många folktäta ställen i länet, exempelvis shoppingcentrum och hotell. I och med att magasinet utkommer sex gånger årligen, finns den kvar länge i ställen och i hemmet.

Analys & strategi

Vi har stor erfarenhet av att hjälpa företag med utformningen av en framgångsrik digital strategi. En strategi som efterföljs, skapar ett samlat digitalt intryck och blir ett hjälpsamt verktyg i ert kommunikationsarbete. Vi bidrar med en analys av era flöden, kartlägger ert sociala medier-innehåll och sätter upp mål för er digitala framtid. Vi gör också målgruppsanalyser utifrån dagsläget. Framför allt talar vi om hur ni får ut rätt format, innehåll och budskap för att nå er digitala målgrupp.

Umeåguiden

Det populära månadsmagasinet Umeåguiden är inne på sitt nittonde år i Umeå. Upplagan sträcker sig mellan 45 000 till 75 000 exemplar, beroende på tema. Magasinet är kostnadsfritt och går ut till hushåll i Umeå, Vännäs och Nordmaling. Dessutom distribueras den genom 100 stycken tidningsställ som är placerade på många folktäta ställen i länet, exempelvis shoppingcentrum och hotell. I och med att magasinet utkommer sex gånger årligen, finns den kvar länge i ställen och i hemmet.

Digital skärm

Vi förfogar över en tre kvadratmeter stor skärm på en av Umeås mest attraktiva skyltplatser, dvs. ett skyltfönster snett emot Scandic Plaza (gamla Boporten). Skärmens budskap ses av både gående och bilister. Tack vare strategisk placering och möjlighet till rörliga budskap, är det ett effektivt sätt att nå ut till en bred målgrupp. Vi kan även producera rörligt material i linje med ditt företags grafiska profil, samt byta ut materialet med jämna mellanrum för maximal effekt.

Podcast

2021 startade Umeåguiden en podcast i samma namn som tidningen. Podden berör aktualiteter i Umeå och gästas av profiler med koppling till Västerbotten. Hittills har den bland annat gästats av Sveriges näringsminister och Sveriges största bloggare Underbara Clara. Vi producerar även podcasten “Amanda praoar”, för företaget som vill marknadsföra sig själva. Vår producent Amanda besöker er arbetsplats, för att förmedla en stämning och ett intresse för arbetsplatsen.

Analys & strategi

Vi har stor erfarenhet av att hjälpa företag med utformningen av en framgångsrik digital strategi. En strategi som efterföljs, skapar ett samlat digitalt intryck och blir ett hjälpsamt verktyg i ert kommunikationsarbete. Vi bidrar med en analys av era flöden, kartlägger ert sociala medier-innehåll och sätter upp mål för er digitala framtid. Vi gör också målgruppsanalyser utifrån dagsläget. Framför allt talar vi om hur ni får ut rätt format, innehåll och budskap för att nå er digitala målgrupp.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Vill ni ta nästa steg med er verksamhet? Vi hjälper er att lyckas! Skicka in ett meddelande i formuläret eller varför inte slå oss en pling så hjälper vi dig.

    Formuläret är skyddat av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy och användarvillkor gäller.

    Komplett marknadsföring & varumärkesstrategi

    Chillimedia har hjälpt Motorcentralen med deras kommunikation, varumärke, marknadsföring och grafiska profil. En kommunikationsplan, brandbook och en varumärkesstrategi har tagits fram för att stärka Motorcentralens interna och externa kommunikation. Chillimedia har även skött marknadsföringen av Motorcentralen som varumärke samt delar av motorcentralens varumärken.

    Kontakta oss!

    Vill ni ta nästa steg med er verksamhet? Vi hjälper er att lyckas! Skicka in ett meddelande i formuläret eller varför inte slå oss en pling så hjälper vi dig.

    Tel: 090 – 349 30 40

    Mail: info@chillimedia.se