Christoffer Östman, Mikaela Sandström och Abdul Abdulmajid. Fotograf: Sofia Nordin

Epson väljer Umeåbyrå: “Vår initiala plan var att välja en byrå i Stockholm, men Chillimedia överträffade”

Det globala teknikföretaget, Epson, tillverkar produkter inom print- och projektionsområdet, bland annat skrivare och projektorer för hemmet. Efter en pitch under hösten står det klart att Chillimedia blir Epsons nya kreativa kommunikationspartner för den svenska marknaden. Nu ska Umeåbaserade byrån stärka varumärkets position i Sverige genom annonsering, aktiviteter och kreativt innehållsskapande för sociala medier samt influencer marketing.

Genom att välja en byrå utanför Sveriges traditionella område, Stockholm, understryker Epson sin förmåga att omfamna nya perspektiv och innovationer. Efter en pitch-process under hösten står det klart att Umeåbaserade Chillimedia blir det internationella varumärkets nya kreativa kommunikationspartner på svenska marknaden. Avtalet med Chillimedia gäller den svenska marknaden och tjänsterna inkluderar innehållsproduktion, annonsering och influencer marketing för Epsons sociala kanaler.

– Under hösten träffade vi flera Stockholms-byråer varav många antingen var väldigt nischade eller stora, vilket ofta leder till att man försvinner i mängden. Vår initiala plan var att välja en byrå i Stockholmsområdet, där vi själva sitter, men Chillimedia överträffade med sitt engagemang och förmåga att förstå våra behov. Deras breda kompetens och förmåga att bygga personliga relationer gjorde att valet slutligen föll på dem. Chillimedia var väl förberedda, snabba på att återkoppla och imponerande under hela pitch-processen vilket förstärkte vår övertygelse om att de skulle göra ‘det lilla extra’ för oss, säger Sara Jeppsson, marknadsansvarig på Epson Sverige.

Chillimedia jobbar sedan tidigare med bland annat Visit Vasa, MOHV, Motorcentralen, Norrlandsoperan och Lycksele djurpark.

– Vi är otroligt glada att Epson vågade titta norrut i valet av byrå. Epson är redan ett väletablerat varumärke internationellt och det känns otroligt ärofyllt att få vara med och hjälpa dem fortsätta lyckas på den svenska marknaden. Vi ser fram emot att bidra med vår expertis och för att hjälpa Epson nå ut med sitt starka erbjudande på bästa möjliga sätt, säger Amanda Darehed, byråchef på Chillimedia.

Epsons val att samarbeta med den norrländska byrån, Chillimedia, är mer än bara en affärsöverenskommelse. Samarbetet visar på möjligheterna som öppnas när man tänker bortom de traditionella geografiska gränserna. Med en stark betoning på innovation och kreativitet är samarbetet redo att skapa nya standarder för hur varumärken och byråer kan arbeta tillsammans.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Vill ni ta nästa steg med er verksamhet? Vi hjälper er att lyckas! Skicka in ett meddelande i formuläret eller varför inte slå oss en pling så hjälper vi dig.

    Formuläret är skyddat av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy och användarvillkor gäller.

    Komplett marknadsföring & varumärkesstrategi

    Chillimedia har hjälpt Motorcentralen med deras kommunikation, varumärke, marknadsföring och grafiska profil. En kommunikationsplan, brandbook och en varumärkesstrategi har tagits fram för att stärka Motorcentralens interna och externa kommunikation. Chillimedia har även skött marknadsföringen av Motorcentralen som varumärke samt delar av motorcentralens varumärken.

    Kontakta oss!

    Vill ni ta nästa steg med er verksamhet? Vi hjälper er att lyckas! Skicka in ett meddelande i formuläret eller varför inte slå oss en pling så hjälper vi dig.

    Tel: 090 – 349 30 40

    Mail: info@chillimedia.se