Chillimedia storsatsar på nyförvärv
Sedan år 2020 har Chillimedia gått från 6 till 17 anställda och därmed ökat sin personalstyrka med 183 procent. Nu anställer man ytterligare tre personer med spetskompetens inom grafisk design, sökmotoroptimering och sälj.
Mediebyrån Chillimedia har på kort tid expanderat kraftigt. Under det senaste året har man gått från 12 till 17 medarbetare på det växande Umeå-kontoret. Satsningen innefattar också att utse de tidigare innehållsproducenterna Amanda Darehed och Alfred Fenelius till byråchef respektive produktionschef.
– Det känns helt rätt i tiden att satsa på medarbetarfronten, säger Tobias Engman, VD på Chillimedia.
– Vi värnar fortfarande om det lokala i Umeå och Västerbotten, men våra kunder finns över hela Sverige nu och även internationellt. Jag tror vårt framgångsrecept är att Chillimedia har all kompetens samlat på ett ställe. Vi tar fram idén, vi producerar materialet och kan dessutom se till att budskapet når rätt mottagare.
Visit Vasa, Carstedts bil, Norrlandsoperan och Motorcentralen är några av de kunder som Chillimedia har jobbat med under året. Nu har byrån vässat sin kompetens inom grafik, digital strategi och försäljning. Detta genom förstärkning i form av grafiska designern Mikaela Sandström, digitala strategen Christoffer Östman och försäljningschefen Abdul Abdulmajid.
Mikaela Sandström har gått in i Chillimedia som digital kreatör och kommer senast från den Stockholmsbaserade mediebyrån Silver och tidigare Berghs School of Communication. Hon har ett flertal meriter från svenska och utländska designtävlingar genom åren. Utöver grafisk design är hon också en fena på motion design samt foto- och filmproduktion.
Nästa värvning är digitala strategen Christoffer Östman, med spetskompetens inom sökmotoroptimering och annonsering. Han kommer bland annat att hjälpa varumärken med strategier för digital synlighet och att bygga webbsidor.
Chillimedias nya försäljningschef Abdul Abdulmajid kommer tidigare från IT-branschen där han har jobbat som key account manager. Hans fokusområden inom sälj är strategi och rådgivning – men också att bygga långsiktiga kundrelationer.